pátek 11. ledna 2008

Máte také svou oblíbenou hlášku?

Po delší době jsem se s chutí podívala na veleúspěšný film Pelíšky. Mám ho moc ráda, jako většina národa, přestože dobu, o které pojednává, jsem na vlastní kůži nezažila (schovávala jsem se za maminčinu). Ovšem milovaný není jen tím, že poutavě a nenásilně popisuje dobu, kdy (přestože nás napadli z 5 světových stran) nám nebylo nejhůře*, ale hlavně tím, že v popisovaných charakterech a situacích jsme mnozí z nás našli sebe nebo častěji naše blízké. Na ty je lépe vidět :).

Ale čím je tento film opravdu výjimečný, je množství hlášek, které zlidověly. A přestože autora nechci podceňovat, jsem přesvědčena, že to neměl v úmyslu.

Že se ujme „Maršal Malinovskij“, „Dávám bolševikovi rok, maximálně dva!“, „Proletáři všech zemí polibte si prdel!“ to se asi čekalo. Ale „A komu tím prospějete!“ nebo „Co vidíš, tak vidíš…“ a nebo „Hledáš něco, soudruhu?“ či „Bolševický noku!“, to jsou hlášky, které mě rozesmály i teď při psaní.

Sama se však nedokážu rozhodnout, který je nelepší.

Vyhlašuji tedy anketu! Která hláška z Pelíšků se Vám líbí nejvíc? Kterou máte Vy nejraději!

Těším se na Vaše názory a tipy.

*Pozn. pro ty, kdo neznají JDC, jde o závěr, ke kterému musí dojít každý, kdo věří na Blanické rytíře. V hoře se totiž nepohnula ani myš... Ale o tom třeba někdy jindy. :)

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

:D :D :D
Pelíšky jsou klasika a neomrzí nikdy. Mně osobně je svým "charakterem" nejbližší hláška: "V naší elektrické troubě?!?!?" Ale jinak scénka, kdy Dušek pod stromečkem předává to těžítko, ta je taky bombastická.
Taky se směju, jen si na ten film vzpomenu. Tedy spíš usmívám ... ten humor je jemný a milý. Díky za něj i za tuhle vzpomínku.

Anonymní řekl(a)...

Ale to je tim s kým se taháš! S anarchistickým bohémem, rudým bolševickým nokem!

Anonymní řekl(a)...

Je to těžký říct, který je nejlepší¨, ale když stále někde slyším bolševik, bolešvik, bolševi, nemůžu neříct "dávám bolševikovi rok, maximálně dva" a nevzpomenout si na lití olova či svatbu